05/12/2019

Meet the TiM’ers: Petra

Meer dan 6 jaar in dienst bij Talent in Motion Healthcare
9e opdracht
Woont in Oost-Vlaanderen
Momenteel actief op een project bij AZ Sint-Lucas Gent
Specialiteit: Operatiekwartier 

 

Waw, de 9e opdracht!
Ja, ik moest al eens goed tellen! En ik ben het nog lang niet beu! Ik weet van mezelf dat ik van variatie hou. Ik denk dat ik sowieso nergens langer dan twee jaar zou kunnen blijven werken. Dan wordt het te veel routine en dat wil ik niet. Ik krijg regelmatig de vraag of ik na een project niet vast wil blijven.  Maar neen, dat is echt niets voor mij. Wel vind ik het fijn om ergens terug te keren. Op dit moment werk ik bij AZ Sint-Lucas in Gent. Dat is al de tweede keer en dat vind ik super! Mijn tijdelijke collega’s op die dienst wisten al wie ik was en wat ik kon, dus ze waren blij me terug te zien! Ik heb ondertussen ook ontdekt wat echt mijn ding is: mijn specialisatie is het operatiekwartier.

 

Heb je ook al andere dingen dan het OK gedaan?
Ja, ik was eerst algemeen verpleegkundige in ziekenhuizen en één keer in een woonzorgcentrum. Ik deed ook al eens thuisverpleging, maar dat was niet echt mijn ding. Pas door het te proberen, kom je dat te weten. Nu het team zo groot is, heb ik meer keuze uit verschillende projecten en kan ik echt gaan voor wat ik het liefste doe.

 

En de afstand?
Ik heb nooit langer dan 45 minuten moeten rijden. Zelfs niet in het begin, toen er nog minder opdrachten waren en Talent in Motion Healthcare nog niet in heel Vlaanderen actief was. Ik rijd eigenlijk ook wel graag met de wagen. Bovendien worden we door Talent in Motion Healthcare echt verwend. De huidige Mercedes A Berline is mijn favoriet. Hoewel, de Beetle die ik ooit had, had ook wel iets J

 

Je bent ook mentor én fieldcoach bij Talent in Motion.
Dat klopt. Ik ben mentor van twee jongere collega’s. Echt heel vaak hebben ze me niet nodig. Ik bel en sms hen regelmatig om een vinger aan de pols te houden, maar ze hebben eigenlijk weinig vragen of problemen. Als fieldcoach ga ik actief een paar uur mee op de werkvloer met mijn coachee. Zo krijgt die persoon meer zelfvertrouwen. Veel diensten kennen mij ook al en het is tof om te zien dat hun vertrouwen in mij dan ook afstraalt op mijn jongere collega. “Petra is er bij, dan zal die andere ook wel goed zijn.” Grappig!

 

Leer je zelf nog bij?
Oh ja, elke dag. Van collega’s, van organisaties, via Talent in Motion Healthcare. Maar je moet willen leren natuurlijk. Je merkt nieuwe dingen op of ziet iets dat elders helemaal anders wordt gedaan. Dan neem je dat mee en ga je na of dat zo beter werkt. Op die manier word je altijd maar sterker.

 

Je bent een “ancien”. Is er veel veranderd nu Talent in Motion veel groter is?
Toen ik begon waren we met vijf of zes projectverpleegkundigen. Nu zijn er meer dan 100 collega’s. Ik ken ze niet meer allemaal maar als ik iets moet weten of ik heb een probleem, kan ik dat nog altijd gewoon even aan de bazen vragen. Mona en Jan zijn er nog altijd voor mij als ik bel of hen nodig heb.

Er is ook meer structuur gekomen. Dat is eigenlijk wel fijn. Dat betekent betere planning, betere projecten, veel projecten in de buurt, enz. En ook meer opleidingen en begeleiding. Vroeger werden we sneller voor de leeuwen gegooid. Niet dat ik dat erg vond.

 

Je bent ook lid van het feestcomité. Vertel!
Dat is eigenlijk een beetje toevallig gekomen. Er bestond geen feestcomité maar we organiseren jaarlijks wel wat activiteiten. Toen ze op kantoor eens een locatie zochten voor ons nieuwjaarsfeest, was ik spontaan wat beginnen zoeken. Daarna vroegen ze me of ik geen lid wou worden van een feestcomité. En zo geschiedde J

We mogen echt zelfstandig organiseren en zijn daar heel vrij in. Dat is tof als je zo’n verantwoordelijkheid krijgt en nog toffer als iedereen achteraf zegt dat het geweldig was!

 

Wat betekent Talent in Motion Healthcare voor jou?
Ik ga daarop antwoorden met een anekdote. Ik heb eens brand gehad bij mij thuis. Toen ik ‘s morgens naar kantoor belde om te zeggen dat ik onmogelijk kon komen werken, werd ik direct gerustgesteld. Ze gingen alles wel regelen met de klant, daar mocht ik niet mee bezig zijn. In de namiddag belden ze terug om te vragen of het al een beetje met me ging.

Wat ik wil zeggen, is dat je geen nummer bent. Je bent een persoon en dat voel je in alles. Mensen met gevoelens, met normen en waarden, dat is belangrijk voor mij en die heb ik bij Talent in Motion Healthcare gevonden.